HR – Rowena Crest

Hämta Garmin tcx-filen
Hämta gpx-filen
Se turen på MapMyRide

Det här är en klassisk tur på Gorge Road. Du åker på Mark Hatfield Trail som är stängd för bilar, även känd som Twin Tunnels Trail. Sedan åker du på Old Highway 30 till den spektakulära utsiktspunkten Rowena Crest. Mina råd är som alltid tveksamma, men du kommer förmodligen inte att ha roligt när du gör den här turen i västlig vind. Så kolla vindprognosen eller titta bara ut genom fönstret innan du ger dig iväg.

Parkerar på den asfalterade parkeringen tvärs över gatan från China Gorge-restaurangen. Åk uppför S-kurvorna. Fortsätt förbi parkeringsplatsen Twin Tunnels och in på den asfalterade Twin Tunnels trail (som mer liknar en väg). Sväng vänster i slutet av cykelvägen och följ vägen in till Mosier. Sväng vänster in på Highway 30 och fortsätt 6 eller 7 mil eller så till Rowena Crest Viewpoint.

Om det inte är tillräckligt med kilometer kan du fortsätta förbi utsiktspunkten och nerför Rowena Curves, platsen för cirka 1 miljon foton i cykelreklam. Följ skyltarna till Mayer Park. Gå och simma. Återvänd hem. Att ta sig ner till Mayer Park ger cirka 800′ stigning och 7 miles.

Du kan också cykla till The Dalles längs en mycket snabb, mycket platt och svartbelagd väg. Det är min favorit TT i Gorge, särskilt på väg västerut med en östlig bris som medvind. Det är verkligen magiskt.