Misaeng – Incomplete Life – Korean Drama Review / Synopsis

Misaeng, altfel spus Incomplete Life (2014), este o premiata capodoperă modernă, o dramă coreeană care m-a luat total prin surprindere. De obicei, nu mă înclin spre K-dramele K legate de povești legate de afaceri ca aceasta, dar acest spectacol special mi-a reținut atenția pe parcursul celor douăzeci de episoade. Este unică, scrisă maiestuos, deopotrivă reflexivă și emoționantă uneori (în special scenele de acțiune de la începutul și sfârșitul serialului, care au fost filmate în Iordania, în Orientul Mijlociu, în locuri precum Amman, Petra și Wadi Rum). În momentul în care scriu aceste rânduri, Misaeng a câștigat cel mai mare premiu de dramă din țară, Marele Premiu Daesang, premiul pentru cea mai bună miniserie la Premiile Internaționale de Dramă de la Seul, și a fost nominalizat ca cea mai bună dramă la Premiile Coreene de Dramă (și sunt sigur că va câștiga). Actorii săi au câștigat, de asemenea, mai multe premii. Cinematografia și punerea sa în scenă au fost impresionante, iar regizorul Kim Won-seok (Monstar, Sungkyunkwan Scandal) a realizat toate scenele cu o bună curgere, stil și substanță artistică.
Se pare că mulți oameni se pot identifica cu stresul vieții de birou descris în serial, deoarece audiențele au fost mari pentru această dramă pe canalul de cablu tvN, de obicei mai puțin urmărit în Coreea de Sud. De obicei, posturile mai mari precum SBS, KBS și MBC adună mai mulți telespectatori… dar nu întotdeauna! La fel ca în cazul multor drame de televiziune, un cuvânt bun din gură în gură poate ajuta la promovarea unui serial scris cu brio, precum Misaeng.

Misaeng s-a bazat pe un web toon popular scris de Yoon Tae Ho și care este considerat acum o lectură esențială în Coreea de Sud. Scenariul este complicat, de multe ori discret subtilizat, deoarece multe dintre personaje își păstrează sentimentele interioare private la birou și trebuie să ghicești după fețele și limbajul corporal al actorilor ce simt cu adevărat. Acest lucru este valabil mai ales pentru personajul principal masculin, un tânăr pe nume Jang Geu-rae (numele său este un fel de glumă, deoarece Geu-rae înseamnă „Bine” în coreeană), interpretat de Yim Si-wan (The Moon Embracing The Sun), care și-a petrecut primii ani din tinerețe antrenându-se pentru a deveni maestru de baduk – un joc de societate asiatic asemănător cu șahul. Cei mai buni jucători de baduk din țară își pot câștiga de fapt existența jucând acest joc, prin concursuri și sponsorizări.

Apoi, când se află la jumătatea vârstei de 20 de ani, Geu-rae trebuie să lase acea lume în urmă atunci când eșuează la un concurs important. Înarmat doar cu o diplomă de bacalaureat GED, deoarece a fost prea ocupat să învețe baduk pentru a merge la facultate, el trebuie să se alăture forței de muncă din motive economice, în parte pentru că mama sa (Sung Byung-sook) îmbătrânește și devine din ce în ce mai săracă pe zi ce trece. Începe cu slujbe mărunte cu jumătate de normă, cum ar fi să devină șofer desemnat, dar apoi, printr-o serie de conexiuni personale misterioase, este angajat temporar, cu normă întreagă, ca stagiar la One International, o companie comercială mondială. Colegii săi de muncă îl tratează la început cu asprime, dar apoi începe să le câștige respectul prin comportamentul său umil și pentru unele idei inteligente pe care le propune companiei, folosindu-se de pregătirea sa logică în baduk pentru a-și construi o reputație de succes. Oamenii devin curioși în legătură cu el și încearcă să îl atragă, dar câțiva oameni îi poartă pică pentru că ei au trebuit să termine o facultate pentru a fi angajați în companie, în timp ce Geu-rae are doar un GED.

Geu-rae știe de la bun început că postul său va dura doar un an, dar în acest timp îi cucerește pe atât de mulți oameni încât aceștia nu vor să plece, inclusiv pe șeful său, bunul și inimosul Oh Sang Shik (minunatul actor de caracter Lee Sung-min, care l-a interpretat pe minunatul Rege în King 2 Hearts), care chiar participă la întâlniri în numele său făcând campanie pentru ca el să fie recompensat cu un post permanent în cadrul companiei.
Bârfa se răspândește în companie că Geu-rae ar putea să învingă șansele datorită minții sale strălucite. De fapt, am crezut că Geu-rae era atât de tăcut la început pentru că avea sindromul Asperger, un ușor deficit autist, dar pe parcursul serialului, în mare parte datorită faptului că șeful său a devenit o figură paternă pentru el, își îmbunătățește atât de radical abilitățile sociale, încât la final a trebuit să las deoparte această presupunere, pentru că nu se mai potrivea! La final, el se ferește de mașini pe străzile din Jordran și se confruntă cu hoții! Pare să nu mai cunoască frica.

Nu prea există romantism în Misaeng, deși este sugerat în mare măsură că mai mulți bărbați din companie sunt înnebuniți după secretara muncitoare și bine făcută Ahn Young-yi (Kang Sora, în ceea ce cred că este cea mai bună interpretare a ei, mult mai bună decât a dat în Doctor Stranger, de exemplu). Sora a vorbit fluent engleza și rusa în această dramă; am fost destul de impresionată.
Deși se străduiește din răsputeri să nu o arate, principalul ei admirator este un alt stagiar, Jang Baek-gi (unul dintre actorii mei favoriți, Kang Ha-neul din Angel Eyes, Missing Noir M, Two Weeks), care se poticnește în jurul ei și are tot felul de momente stânjenitoare încercând să-și ascundă considerația specială pentru ea la birou. Cu toate acestea, Young-yi este prea ocupată pentru romantism, are un șef șovin masculin care o critică mereu în public într-un mod grosolan, în încercarea de a o fraieri și de a o face să greșească pentru a fi concediată. Îmi venea să-l plesnesc! Nicio ființă umană nu ar trebui să tolereze un astfel de comportament nepotrivit la locul de muncă. Tatăl și mama ei au băgat familia în datorii enorme, pe care ea se simte obligată să le achite (Dumnezeu știe de ce! – Am tot țipat la ecran: „Nu le datorezi niciun ban celor doi ratați dacă nu-și pot controla cheltuielile!”. – atitudinea mea americană față de cea coreeană față de părinții rătăcitori este, evident, foarte diferită). Își ascunde toată iritarea la serviciu, în încercarea disperată de a-și păstra locul de muncă. Când, în sfârșit, își plătește datoriile, tatăl ei ridicol iese și joacă o sumă mare de bani, așa că ea se întoarce din nou de unde a plecat! Mi-a părut atât de rău pentru personajul ei călcat în picioare și am fost nerăbdătoare să o văd luându-și mai mult apărarea, lucru pe care în cele din urmă îl face, slavă Domnului. Nimeni nu poate profita de tine dacă nu-i dai mai întâi permisiunea.

Mai sunt și alte personaje pe care le-am admirat și le-am urmărit cu plăcere în această dramă de birou: stagiarul hiperactiv și amuzant Han Seok-yool (Byun Yo-han) care era băgătorul de seamă al biroului și care bârfea de câte ori putea, mâna dreaptă dolofană a șefului Oh Sang Shik, pe nume Kim Dong-shik (Kim Dae-myung) căruia îi plăcea să țină mereu întâlniri secrete pe acoperișul clădirii (n-am văzut în viața mea atâtea scene pe acoperiș ca în Misaeng!), un executiv nou angajat, chipeș și amabil, Chun Kwan-woong (actorul Park Hae-joon, care l-a interpretat pe asasinul comunist nord-coreean în Doctor Stranger și am fost atât de încântată să-l văd jucând un tip cu adevărat drăguț aici, pentru o schimbare), și o executivă inteligentă și serioasă, Sun Ji-young (Shin Eun-jung din Faith).

„Mr. Hot” – Oh Min-Seok – este în dreapta, conform
toate fetele care urlau despre el pe internet

Cineva care tot primea comentarii de la doamne: „E sexy!” este actorul care joacă rolul șefului lui Kang Ha-Neul, Cha Jung Ho (actorul Oh Min-Seok, care, din nu știu ce motiv bizar, are semne de întrebare după numele personajului său pe 99% dintre site-urile stupide și larg incorecte de date despre K-drama de pe internet – a trebuit să sap timp de o oră ca să-i găsesc numele!), al cărui personaj a fost greu de descifrat la început pentru că era prea critic cu stagiarul său, dar apoi, din senin, a început să-l susțină mai mult. Cred că în cele din urmă și-a dat seama că și-a depășit limitele față de un subaltern. O scenă amuzantă cu cei doi bărbați într-o cadă cu hidromasaj m-a făcut să chicotesc ca o nebună, în timp ce se uitau pe furiș unul la corpul celuilalt, știți voi unde! LOL.
Misaeng este genul de dramă care te va scoate din sine timp de douăzeci de ore – timpul va trece atât de repede încât pare să se topească. Dacă vă îndreptați zilnic spre un loc de muncă de birou, veți recunoaște, fără îndoială, în această dramă toate tipurile de oameni cu care lucrați în fiecare zi: aceleași orgolii, ambiții, umor, curaj, răbdare, resentimente, disperare atunci când lucrurile merg prost sau se pierde un cont. Puteți învăța multe despre tipurile de caracteristici personale care fac un om de afaceri sau o femeie de succes – și ce nu trebuie să faceți, pentru a evita să deveniți o rotiță uitată în roata progresului.
Nu vreau să dau prea multe spoilere, dar vă rog să nu ratați această excelentă K-drama. Chimia de ansamblu dintre toți actorii este de neegalat. Bucurați-vă!

~~~~~~~
HOME TO KOREAN DRAMA REVIEWS